sunnuntai 10. helmikuuta 2013

Vauhdikas viikonloppu

Huhhuh.. Tältä viikonlopulta ei oo kyllä tekemistä puuttunu. Siis ihan kokoajan oon ollu jossain menossa ja ihanaa vihdoin vaan istua kotona sohvan äärellä ja oottaa, että äiti ja isi tuo mulle tänne tuliassuklaata! Voi namm. Eilen kokeilen jotain mitä en oo koskaan aiemmin tehnyt, nimittäin leipoa macaron leivoksia. Ne on mun mielestä niin söpöjä, että mun oli ihan pakko kokeilla miten niissä onnistuisin.. Mausta en oo aiemmin ihan hirveesti piitannu, mutta kinuskikissan sivuilta (http://www.kinuskikissa.fi , on muuten mielettömän ihana sivu!) löysin ohjeen missä täyte tehtiin sulatetusta suklaasta ja ranskankermasta niin arvelin, että se vois olla huippuhyvä yhdistelmä, ja niinhän se olikin:) Jokin noissa mun leipomuksissa kuitenkin meni vikaan ja pahasti... Tai siis hyviähän ne oli, mutta macaronien koostumus oli ihan jotain muuta kun kuvissa. Se mantelijauhe jotenkin sai sen taikinan tosi kokkareiseks ja kuivaks, ja arvelinkin, että tän ei pitäs näyttää ihan tältä.. Eli lopputuloksen oli hieman "rouhean" näköiset macaronit, mutta mulle ja kaverille ne ainakin uppos kun väärä raha;) Aion nyt seuraavaksi selvittää, miten näistä sais hieman siloisempia, ja ottaa härkää sarvista uudemman kerran ja tekaista näitä söpön pinkkeinä!

 
Perjantaina käväsin jopa ihan Kuopion yössäkin, tosin vaan istuskelemassa Maljassa ja siitä lähdinkin sitten sivistyneesti 2 aikoja kotiin nukkumaan, mistä olinkin hyvin iloinen sitten seuraavana aamuna. Oli kuitenkin tosi huippua nähdä kavereita pitkästä aikaa ja päästä tutustumaan uusiinkin ihmisiin. Näitä iltoja pitää saada lisää! En tosiaan ole mikään hirmuinen muotitieteilijä, ja pukeutumiseni onkin yleensä melko fiilispohjaista, mutta ajattelinpa kuitenkin tänne ottaa välillä myös näitä asukuvia. Onpahan edes jotain päivitettävää;) Otan näitä kuvia tosiaan aina lähinnä iphonella, kun mulla on sitten vaan tavallinen digikamera jota en jaksa ikinä käyttää enkä tällä hetkellä ole edes varma missä se laturi siihen on.. Eli kuvien laatu ei aina ehkä parhain jos ottaa kuvia illalla, kun ei ole päivänvaloa taustalla, mutta koittakaa pärjätä! Alla olevan kuvan vaaleansinisen paidan ostin bikbokista, ja olen ihan hullaantunut siihen. Ihana väri, sopii mulle itseasiassa tosi hyvin enkä omista mitään muuta vaaleansinistä kun tämän.
 
 
Tänään sitten oli vuorossa kouluratsastuskisat Suonenjoella. En oikein tiedä, että mikä hulluus minuun meni kun päätin sinne mennä ilmottautumaan.. Gubu on nyt kuitenkin ollu ihan super hyvä niin ajattelin, että ei siellä nyt huonommin voi mennä kun mitä tähän mennessä on mennyt. Aamulla sitten laittauduinkin valmiiksi täyteen kisavarustukseen, kaverini letitti Gubun harjan ja puunasimme senkin kisakuntoon. Kaverini lähti samoihin kisoihin yhdellä toisella tallin hevosella, ja minä olin meille ensimmäistä kertaa kuskina nyt kun olen sen pikku-e kortinkin hankkinut minkä siihen tarvitsee.. Oli muuten melkonen seikkailu se kortin hankinta nyt syksyllä, mutta eipä siitä sen enempää. Noh 12 aikoja oltiin sitten lastaamassa hevosia traikkuun, Kira ensin ja sitten tuotiin Gubu. Vaan kuinka ollakkaan vanha tamma päätti sitten kehittää jonkun näkösen kiimakohtauksen Gubusta, joka siis edustaa samaa sukupuolta. Ei siitä sitten tullu mitään kun se rupes riehumaan siellä kopissa. Piti äkkiä vaan saada Gubu sitten ulos sieltä, ettei se vaan vahingossa satuta sitä mitenkään. Jouduttiin sitten tekemään semmonen ratkaisu, että toinen hevonen on jätettävä kotiin.. Minä sitten luovuin omastani ja jouduin perumaan koko kisat. Harmittava juttu, mutta eipä sitä näiden elukoiden kanssa voi ikinä tietää mitä tulee. Muilla ei kuitenkaan ollut korttia niin lähdin sitten kuitenkin kuskiksi mukaan, ja hyvä reissuhan se oli, sillä meidän talliin tuli helppo A-luokasta 1. ja 2. sija :) Hyvä tytöt! Gubsu raukka olis ollu niin innoissaan lähössä reissuun, mutta jospa sitten maaliskuun alussa uusi yritys jonkun rauhallisemman seuralaisen kanssa. Kerkesinpähän napsasta kuitenkin kuvan itsestäni kisoihin valmistautuessani.. Ei voi kukaan väittää, ettenkö olisi ainakin oikeasti yrittänyt sinne kisoihin päästä kun kamppeetkin oli vimpan päälle laitettu!!
 
 
Voisin ehkä opetella kirjoittamaan tänne vähän useammin niin ei olis aina niin paljoa kerrottavaa kerralla.. Mutta minkäs teet jos on paljon asiaa ja vähän aikaa! Toivottavasti ei nyt kuitenkaan ollut ihan hirveen pitkäveteisen sekavaa tekstiä. Taustalla näkyykin vähän mun kämppää, jonka sisustus alkaa pikkuhiljaa olla semmoisella tasolla kun sen haluaisin olevan.. Olen kyllä niin onnellinen, että oon pässyt asumaan näinkin kivaan ja rempattuun asuntoon. Ehkäpä joku päivä laitan sitten enemmänkin kuvia mun kodista! :)
 
 
 
 


1 kommentti:

  1. macaronsit on kyllä huippuvaikeita... mulla leviää aina pohja! :--DD

    VastaaPoista